lauantai 5. heinäkuuta 2014

Verotuksen body count

Olenhan minä tästä jo pariin kertaan aiemminkin maininnut: verotus tappaa. Kun sen sanoo noin suoraan ja kaunistelematta, kertyy ajatukseen tietynlaista rujoa kauneutta. Sinä tai läheisesi voitte kuolla vain sen takia, että teistä on tehty köyhiä, joilla ei ole varaa kunnollisiin välineisiin. Kaunista, eikö? Suomi on. Maailman paras maa, olet varmaan kuullutkin siitä? Opettaja saattoi jo koulussa sanoa, että tämän parempaa paikkaa ei olekaan. "Love it or leave it", jos vähän amerikkaa puhutaan. Jos ei kelpaa, painu vit-  ... kuten kotoisat edistykselliset käänteisesti saman asian ilmaisevat.

Kuitenkin: surullinen otsikko kertoo maakuntien nuorten karuista kohtaloista. 4 ruumista ja kesäyö. Suomi-meininkiä. Suurin osa tieliikenteen ruumissaldostahan kertyy kesäkuukausilta. Minusta se on aina kertonut siitä, että suomalaiset ovat erinomaista "rallikansaa". Joka kelissa ajetaan, turvallisesti ja muut huomioiden sekä ennen kaikkea taitavasti. Ei pidä ymmärtää väärin; ihmisiä kuolee kyllä aina ja kaikkialla. Elämä päättyy kuolemaan. Mutta se, että meiltä suomalaisilta estetään ryöstöverotuksella mahdollisuus liikkua turvallisilla ja nykyaikaisilla välineillä, on julmaa vi**uilua valtiolta.

Tällä kertaa ruumispussiin päätyneet 4 nuorta miestä olivat olleet liikkeellä pahamaineisella BMW-merkkisellä autolla. En ihan joka kerta käsitä, miksi auton merkki on mainittava uutisoinnissa, mutta BMW nyt jostain syystä herättää tunteita jopa niissäkin, jotka eivät autoista muutoin tunnista kuin värin. Ja mikäpä siinä, kyseessähän on erinomainen kulkine. Parhaat ajamani autot ovat olleet BMW-merkkisiä. Superautot ovat vielä ajamatta, valitettavasti.

Minähän en mitään tiedä, mutta kyseessä on saattanut olla niin sanottu linttabemari, joka usein on ikivanha ja puhkiajettu 7-sarjalainen alkeellisilla turvallisuusvarusteilla. Nykyajan autot kestävät yllättävän hyvin rankkojakin osumia. Ei pidä nyt käydä viisastelemaan rekan keulan kimmomoduulin testaamisesta mitään, tiedätte mitä tarkoitan. Toki erittäin tehokas auto voi olla aloittelevalle tai muuten tottumattomalle kuljettajalle vaikea ajettava.  Myös uuden, vaikkapa VAG-vehkeenkin, kanssa voi kuolla, minkä varmaan Itävallan kiistelty hahmo Jörg Heider todisti, ajettuaan päissään Phaetonilla itsensä hengiltä. Salaliittoteoreetikoilla on tässä kohtaa mainio paikka miettiä, miten VAG:n kippo menikin noin rusinaksi (vastaus: ajamalla huimaa nopeutta pöpelikköön. Case closed)

Linkittämissäni aiemmissa kolariuutisissa aito asiantuntija kertoo toiseen tapaukseen liittyen, että
Jos he olisivat olleet liikkeellä vanhalla autolla, he olisivat saattaneet kuolla jo törmäyksen voimasta

Suomalainen autokanta on säälittävää ja valtion tekemä ryöstöverotus on silkkaa väkivaltaa kansalaisia kohtaan. Se ikävä kyllä joskus kiteytyy ruumiina teiden varsilla.

Sanomattakin selvää, ettei mikään auta, jos turvavöitä ei käytetä, sekoillaan päissään, ajetaan liian kovilla tilannenopeuksilla ja niin edelleen.

Mutta siitä huolimatta me suomalaiset maksamme kovaa hintaa maailman sairaimmasta autoverotuksesta.

081015-haider-hmed-7a.grid-6x2

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti