Maksaisitko fillaristasi 26 000 euroa?
Et tietenkään. Eikä maksaisi kukaan muukaan omista rahoistaan. Toisten rahoilla ja gai´ismin sokaisemana moinen mielipuolisuus on täällä Helsingissä mahdollista.
Gaian nimessä ja veressä on HKL tilannut 500 fillaria hintaan 13 000 000 (kolmetoista miljoonaa) euroa. Kauppaan kuulunevat fillarien "pysäkit", jotka oletettavasti ovat pala terästankoa. "Tavoitteena "on enemmänkin fillareita lähivuosina mutta, mutta.... tavoitteita meillä on kaikilla. Ans kattoo ny, kuten sanonta kuuluu.
Näin meillä, täällä Viher-Utopian pääkaupungissa rahaa käytetään. Veikkaanpa, että tässä on virkakyöstin veli tai kaveri päässyt tekemään hyvää tiliä, mutta tämä on vain veikkaus.
Fillareita ja pyörätelineitä saattaisi löytyä vähän halvemmallakin. Toki tällä projektilla on pari Oikeamielisten kaveria työllistetty vuosikausiksi erilaisiksi "pyöräilyn kehittämiskoordinaattoreiksi", ja mitä niitä muita nimikkeitä nyt on lehdistä ollut luettavissa. Tämä siis kaupungissa, jossa hyvin harvoin fillaria näkyy välillä elokuu - toukokuu.
Gaian nimessä ja veressä on HKL tilannut 500 fillaria hintaan 13 000 000 (kolmetoista miljoonaa) euroa. Kauppaan kuulunevat fillarien "pysäkit", jotka oletettavasti ovat pala terästankoa. "Tavoitteena "on enemmänkin fillareita lähivuosina mutta, mutta.... tavoitteita meillä on kaikilla. Ans kattoo ny, kuten sanonta kuuluu.
Näin meillä, täällä Viher-Utopian pääkaupungissa rahaa käytetään. Veikkaanpa, että tässä on virkakyöstin veli tai kaveri päässyt tekemään hyvää tiliä, mutta tämä on vain veikkaus.
Fillareita ja pyörätelineitä saattaisi löytyä vähän halvemmallakin. Toki tällä projektilla on pari Oikeamielisten kaveria työllistetty vuosikausiksi erilaisiksi "pyöräilyn kehittämiskoordinaattoreiksi", ja mitä niitä muita nimikkeitä nyt on lehdistä ollut luettavissa. Tämä siis kaupungissa, jossa hyvin harvoin fillaria näkyy välillä elokuu - toukokuu.
Fillareita lentelee sitten Töölönlahteen ja mistä niitä nyt voi vaan veteen viskoa, niitä hajotetaan, varastetaan, roudataan hiacen perällä Baltiaan ja Neukkuihin. Mikään ei kuitenkaan voi pysäyttää tätä järjettömyyttä. Ei edes se, että kaksipyöräiselle sääkään ei anna kuin pari-kolme asianmukaista ajokuukautta tässä maassa. Loppuosa vuodesta suojaudutaan paleltumiskuolemalta kuka mitenkin.
Tähän järjettömyyteen verrattuna Stefan "ei nää toimi, mutta..." Lindforsin suunnittelemat vänkyrät ratikkapysäkit alkavat vaikuttaa fiksuilta hankinnoilta. Stefuhan muistetaan muun muassa kahvikupista, josta ei juuri saa otetta ja öljykannusta, josta ei voi kunnolla kaataa öljyä. Lisäksi hän on duunannut pullon, jonka nimi on Plup. Siitä ei ollut mihinkään. Hieromasauvakaan tuskin hieroo, mene ja tiedä. Ei hätää kuitenkaan, onhan kyseinen mies taiteilija, joten vastuu jää maksajalle, ei myyjälle.... ok, riittää jo.
Ei ihme jos harmaapaitaisella päätä raavituttaa...
Helsingin tuhoa valmistellaan hyvää vauhtia virastoissa, virkakyöstien ja vihreiden kipeissä mielissä. Meille tavallisille kuntalaisille jää tässäkin pelissä vain maksumiehen rooli. Rahasta ei ole todella ole puutetta ja sitä voi aina veroilla, maksuilla, sakoilla, veroluontoisilla maksuilla ja muilla ryöstöhimmeleillä raapia lisää jo valmiiksi ostovoimaltaan Euroopan, ellei koko maailman onnettommimmilta ihmisiltä - suomalaisilta.
Nopealla guugletuksella kinkeistä saisi tilattua fillareita muutamalla kymmenellä eurolla kappale.
Parempi lienee kuitenkin käyttää muilta ryöstetyt rahat omien utopioiden rakenteluun.
Helsingin Uutiset kertoo, että "Helsingin ensimmäinen kaupunkipyöräjärjestelmä otettiin käyttöön vuonna 2000. Kolikkopantillisia pyöriä oli käytössä kesäisin 200–400 kappaletta, mutta varkaudet ja jatkuva ilkivalta koituivat muutamassa vuodessa kaupunkipyörien kohtaloksi."
Tässäkin kohtaa mennyt on oikeastaan tae tulevasta. Toistakymmentä miljoonaa on kadonnut mereen ja pusikoihin sekä romumetalliksi vielä ennen seuraavaa vuosikymmentä.
Helsingin Uutiset kertoo, että "Helsingin ensimmäinen kaupunkipyöräjärjestelmä otettiin käyttöön vuonna 2000. Kolikkopantillisia pyöriä oli käytössä kesäisin 200–400 kappaletta, mutta varkaudet ja jatkuva ilkivalta koituivat muutamassa vuodessa kaupunkipyörien kohtaloksi."
Tässäkin kohtaa mennyt on oikeastaan tae tulevasta. Toistakymmentä miljoonaa on kadonnut mereen ja pusikoihin sekä romumetalliksi vielä ennen seuraavaa vuosikymmentä.
Ja lopulta ihan hyvä niin. Sen verran kipeää tämä touhu on. Ongelma on lopulta vain, etteivät mitkään elävän elämän tosiasiat häiritse gai´istin taistoa hiilineutraalin maailman puolesta.
Lopulta fihadistin pysäyttää vain jihadisti.
Ei tarvitse olla kummoinen ennustaja, jos sanoo, että tuo kokeilu lopetetaan muutaman kuukauden jälkeen kaikessa hiljaisuudessa. Siinä vaiheessa pyörät ovat joko kadonneet tai sitten ne on turmeltu käyttökelvottomiksi.
VastaaPoistaHankkeeseen palaneet 13 miljoonaa unohdetaan ja odotetaan seuraavaa kuningasideaa, johon voi polttaa taas lisää veronmaksajan rahaa.
Luonnollisesti kukaan ei ota vastuuta 13 miljoonan hassaamisesta. Todennäköisesti puuhamiehet palkitaan "vuoden ympäristöteosta".
Eikä tuo 13 miljoonaa suinkaan ole koko kustannus. Pyörien huolto maksaa, mutta eiköhän siihenkin löydy joku kyöstin kaveri tai sukulainen hoitamaan hommaa.
Vau. 13 miljoonaa muutamaan hikiseen polkupyöränraatoon. Miten he oikein kuvittelevat selviävänsä tilintarkastuksesta? Ai niin, senhän hoitaa joku heidän kaverinsa, tietenkin. Tämähän on maan tapa korruptiosta vapaassa Suomessa.
VastaaPoistaKiitokset kommenteista!
VastaaPoistaJonkun vihreän hipin sivuilta löytyi tällaista:
VastaaPoistahttp://liljat.fi/2015/10/hkl-johtokunta-valitsimme-kaupunkipyorajarjestelman/
Eli jonkin verran huomiota on kiinnitetty siihen, että pyörää ei hukattaisi. On paikannuslaitteet ja kaikki.
Toisaalta pyörän käyttäminen on tehty niin hankalaksi, että se saattaa haitata gaia-mankelin suosiota. Vain kaikkein ideologisimmat fihadistit käyttävät sitä.
http://www.hs.fi/blogi/veloelo/a1445316117860
VastaaPoistaKyllä se nyt vain on hieno asia ja ei se oikeastaan olekaan kallis kun joukkoliiikennettäkin tuetaan 50 %:lla.
Olen joskus Odelle esittänyt sen blogissa, että kaikki julkisen liikenteen hinnat ilmoitettaisiin niin, että lipun hinnan vieressä on toinen hinta, jossa ei näy subventio. Ei innostunut, mokoma.