sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Fihadismin voittokulun järjettömyys

Kulunut viikko on ollut synkkä. Säät ovat kyllä suosineet mutta uutiset joka puolella ovat laskeneet mielialaa. Tämän lisäksi olen ollut kohtalaisen pahan flunssan tai muun "perustaudin" kourissa, mikä on vetänyt olon erittäin heikoksi.

Surullisena olen seurannut fihadismin voittokulkua Helsingissä. Tempaukset käyvät toinen toistaan järjettömämmiksi aivan samaa vauhtia kuin trikookiitäjät ja köyhät opiskelijat työntävät mankelinsa lämmitettyihin, tai kylmiinkin, pyöräkellareihinsa eri puolella Suomea. Talvi tulee. Se on synkkä ja pimeä, kylmäkin. Fihadistien talvi kulunee haaveilla siitä, kuinka "pahat autoilijat" saataisiin päiviltä.

Sunnuntai-Totuuden juttu "itäbaanasta" on surullista luettavaa. Olen vuosikausia ajanut autolla masentavaa ja huonokuntoista Kulosaaren siltaa edestakasin ja mainitsin sen aikoja sitten yhdessä jutussani. (Suomalainen tie. 28.2.2014).

Nyt Totuus väittää tuhansien mankelistien ajavan sillalla joka päivä. Tokihan tämä voi olla totta, mutta mitä nyt itse olen asiaa vuosikausia tarkkaillut, niin eipä siinä montaa fillaria kerralla näy. Kesällä toki enemmän jos on hyvä sää mutta suurimman osan niistä kerroista kun minä siitä olen mennyt, on fihadistien kaista loistanut tyhjyyttään. Ihme se ei ole; silta on varsin pitkä ja Helsingissä tuulee jatkuvasti enemmän tai vähemmän. Talvella fillarin näkeminen täällä Globaalin Vastuunkannon Ytimessä, Helsingissä siis,  on vähän kuin suksien bongaaminen Vietnamissa.


(Kulosaaren silta 25.10.2015)...
kuva on melkein yhtä tärähtänyt kuin helsinkiläinen fihadisti,
 tuhannet mankelistit ovat tässä näkymättöminä


En usko, että pyöräuskonnon eli fihadismin voittoa pystytään estämään. Virkakyösti ja viherkahjo ovat pari, jota et voi järjellä voittaa. Noiden kahden symbioosi on kaiken järjen ulottumattomissa.

Osuvalla nimimerkillä "Verotettu" Totuuden artikkeliin kommentoiva henkilö on samalla asialla kuin minäkin.

Ei noille vihreiden typeryyksille loppua löydy.
Eikö ymmärrys riitä siihen että jos pääväylälle tehdään hidaste se sotkee koko läpiajoliikenteen.
Paikoillaan seisova liikenne saastuttaa ja maksaa!

Pyöräilijöiden reitit täytyy rakentaa niin ettei muun liikenteen tarvitse kärsiä sen vuoksi.

Tämä pyöräilymania on jo saavuttamassa järjettömyyden mittasuhteet.

Ostetaan verovaroin mummonpyöriä a'8700 ja rakennetaan tyhjyyttään loistavia pyöräteitä.
Eikö viheranarkialle löydy pysäyttäjää ennenkuin kaupungin asuinmahdollisuudet on tuhottu?

Vastaus tuohon kysymykseen on lyhyt; Ei löydy.

Itselläni ei ole tiliä HS:n sivuilla, enkä niin ollen siellä kommentoi.

En siis ole yksin. ME emme ole yksin.

Mutta vähän meitä on.

Ja vielä: Kiitokset viime aikoina hyviä kommentteja kirjoittaneille.

5 kommenttia:

  1. Jääköhän tämä itäpaana käyttämättä kun kohta saamme ruunusillan ja siihen raitiovaunut ja fillarit? Länsiväylän hautausmaan päässä aiotaan jättää rakentamatta tunneli. Sen sijaan aletaan haitata ja estää autoliikennettä. Oli pakko lukea juttu pariin kertaan kun oli niin uskomatonta pasgaa.

    VastaaPoista
  2. Vapaiden ihmisten vapaa liikkuminen on viherkahjolle ja virkakyöstille sietämätön asia. Tottakai liikenteen saisi Helsingin kaltaisessa tuppukylässä sujumaan, mutta ei sellainen käy päinsä "Paremmille ihmisille". Päinvastoin hankaloittamine on eetoksen mukaista toimintaa: bussikaistat, järjettömät valo-ohjaukset, fillarikaistat, niin sanotut baanat (irvokas nimi fihadistien verenpunaisille kaistoille)... hidastetöyssyt, kaistojen vähentäminen ja kaventaminen.. onhan näitä. Tarkoitus on PAKOTTAA autolla vielä liikkuvat ja ryöstöverotut ihmiset juniin, busseihin tai kuselta haiseviin hitaisiin 1800-luvun huipputekniikkaa edustaviin raitiovaunuihin spurgujen sekaan.

    Mikään, mikä nopeuttaisi autolla ajamista ja lopulta koko liikennettä, ei täällä tule kysymykseenkään.

    VastaaPoista
  3. Parhaat Helsingin tiet ovat ulosmenoteitä. Kaupungissa käyn autoilemassa pitkin hampain, sillä liikenne on täysin sekaisin. Kaistoituksessa ei ole mitään logiikkaa, mikrokokoisia liikenneympyröitä ja ns. makaavia poliiseja paikat täynnä plus sitten ne pakolliset tolpat rahankeruuta varten. Auton kanssa ostokset suoritetaan kehäteillä. Kantakaupungin kaupat kituvat pois sillä persaukiset viherpiipertäjät ja mamut eivät niitä pysty elättämään.

    VastaaPoista
  4. Kävin joskus Sörnäisissä, jossa joka toisen kaupan ikkunassa oli Western Unionin tai jonkun muun rahanlähetysfirman mainos. Itse en tarvitse kyseisten firmojen palveluita mutta joku tarvitsee.

    VastaaPoista
  5. Hämeentien alkupää Hakiksesta Kurviin on mini-Afrikka. Africatown.
    etno-kauppoja ja parturikampaamoita on useita.

    veikkaan, että sieltä menee iso prossaa suomen rahaliikenteestä afrikansarvea kohti ja muuallekin kehitysmahin. tää nyt on tällainen fiilis vaan. En tiedä ketään joka noita rahanlähetyskioskeja olisi käyttänyt mutta enpä tunne afrikkalaisiakaan...
    on siinä pari aasialaistenkin pitämää kioskia toki samoilla nurkilla.

    VastaaPoista