perjantai 12. helmikuuta 2016

Hienon kommentin nosto


HS on muuttunut vihervasemmiston äänitorveksi. Vastuuton verorahojen syytäminen muutaman kesäpyöräilijän tarpeisiin on uskomattoman edesvastuutonta meininkiä. Kaupungin suurin ongelma liikenteessä on nykyään terroristien tavoin liikkuvat pyöräilijät, jotka eivät välitä jalankulkijoista eivätkä lapsista, vanhuksista tai liikuntarajoitteisista mitään. Läheltäpititapauksia on joka päivä. Jalan ja autoilla liikuvat ovat tämän terrorismin uhreja. 
Vihreät ovat valmiita käyttämään vaikka kaikki verorahat näiden muutaman terroristin halujen tyydyttämiseen. Ammattilaiset tarvitsevat autoja työkalujensa ja tavaroiden kuljettamiseen, ei kaupunkibulevardeilla autoissa odotteluun ja ympäristön saastuttamiseen, mutta tämä sanoma ei mene perille. Vastikkeeton verorahojen tuhlaus on viherpiiperoiden pääharrastus. Kukaan heistä ei ole halukas vastaamaan tekojensa seurauksista tietenkään.

Totta. Näin on asia.

Jos Helsinkiä vielä haluttaisiin jotenkin auttaa - elävöittää - olisi aito ja ensimmäinen askel koko kaupunkialueen pysäköinnin muuttaminen taas maksuttomaksi iltaisin, mieluummin alkaen kello 18. Aikarajahan oli kello 19 vielä pari vuotta sitten ennen kuin keskustaa alettiin kunnolla Virheiden vaikutuksesta tappamaan. Maksuton keskustapysäköinti toisi elämää moniin pieniin ravintoloihin sekä suuriin kauppoihin. Ei julkisen tilan ja keskustan palveluiden käyttö saisi olla kiinni varallisuudesta! Kellä ihmeellä on varaa maksaa pysäköinnistä 4 euroa tunnissa kun vaihtoehto on ajaa Kehille kauppakeskuksen maksuttomaan pysäköintiin.

Oksettavaa touhua HS:ltä nostaa pääkivekkään kommentti otsikoksi!

Miksei muuten fillaroinnista saa erilaisilla maksuilla kannattavaa? Mitä enemmän kilometrimaksua mankelista sitä suositumpaa se olisi. Voisiko joku kivekkäistä vastata?

8 kommenttia:

  1. Kehä I on miinoitettu kun eivät saaneet ruuhkamaksujaan. Perustelu oli, että Kehällä hurjastellaan eikä sen suuren liikennemäärän takia poliisi voi pysäyttää autoja. Ok, ymmärrän tuon jollain tavalla.

    Mutta perustelu muuttuu idioottimaiseksi, kun paljastui, että hurjastelua tapahtuu lähinnä yöaikaan. Kai silloin voi autoja pysäyttää, kun Kehä on melkein autio.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista KT. kysehän on tietenkin rahankeruusta. Suomen vilkkain tie, jo pelkillä vahingoilla kertyy helvetinmoiset summat sakkoja. tarkoitan siis nopeuksia joissa kameraan ajetaan noin 10km/h "ylinopeudella". Kehällähän rajoitukset on 60-70-80 -tietenkin- vaikka yksi ja ainoa 80 riittäisi koko matkalla.

    perusteluina käytettiin jotain onnettomuuksia. guuglella ei löydy oikein muuta kuin jumiin jääneitä rekkoja enkä itsekään muista muuta nyt heti. niitä ei paljoa kameroilla paranneta.

    rahat ja pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vihapiirakka on jotenkin sopiva nimitys fihadisteille ja nilkkiotsoille.

      Poista
    2. Suomen vilkasliikenteisimmän tien muuttaminen rahastusautomaatiksi kertoo mielestäni valtion sekä taloudellisesta että moraalisesta konkurssista.

      Kyöstit eivät enää edes yritä peitellä ahneuttaan.

      Poista
  3. Jouduin tiistaina ajelemaan pitkin Helsingin kantakaupunkia neljän tunnin ajan kun käytin naapuria hoitamassa asioitaan. Silmään pisti varsin hyvin sinne tänne ripotellut pyöräilykaistat kun ei ollut pyöräilijöitä peittämässä näkyvyyttä. Itse asiassa en nähnyt koko reissun aikana ensimmäistäkään pyöräilijää, edes Kalliossa.

    Olen asunut Helsingissä vuosikymmeniä ja pyöräillyt pitkin ja poikin pääkaupunkiseutua tuhansia ja tuhansia kilometrejä. Ja todennut että pk-seudulla voi käyttää varsin hyvää kevyen liikenteen verkostoa. Jokaisen on ymmärrettävä ettei joka hlvtn kadulla voi olla erillistä kevyen liikenteen väylää; ei Mannerheimintietä pitkin ole pakko saada tai voida ajaa fillarilla!

    Kameravalvonta on sinänsä ihan hyvä ajatus mutta nyt kamerat tulevat vääriin paikkoihin, kehäteillä muutaman kilometrin ylinopeus ei haittaa eikä vaaranna mitään. Enemmän kaipaisin kameroita suojateiden kohdille, jaksan aina hämmästellä kuinka vähän ihmisiä vammautuu ja kuolee vuosittain kun seuraa täysin piittaamatonta suojateiden yli ajamista. Itselle on käynyt useamman kerran viime vuosina niin että kun olen pysähtynyt päästämään jalankulkijan suojatien yli, on takana tuleva ohittanut jopa oikealta, osittain pientareen ja jalkakäytävän kautta autoni! Siinä sitä miettii mitä toisen päässä pyörii.

    VastaaPoista
  4. Kiitos kaikille hienoista kommenteistanne. Luotte uskoa,
    ettei tämä blogi sentään aivan turhaan ole olemassa.

    Yone, hyvää asiaa kommentissasi. Eipä täällä juuri fillareita näe. Se on niin pienen porukan harrastusväline, että näinkin paljoa asiasta vaahtoaminen kuin mitä minäkin teen, on pitkälti turhaa. Jotain sekin kertoo, ettei niillä
    fihadistien "miekkarimarsseilla" montaa kymmentä
    mankelistia ole. Surullista kyllä, tuo pieni yksityispyöräilijöiden joukko käyttää merkittävää
    valtaa Helsingissä.

    Vasara, KT, juuri näin. Rahat on loppu, autolla ajavilla
    vielä muutama euro on.

    Mutta, ei tämä tästä parane enää Helsingissä.
    http://www.hs.fi/talous/a1455775434028
    "oikeistolaisetkin" ovat ihan yhtä vasureita kuin muutkin vasurit.

    VastaaPoista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  6. Tikalle tiedoksi! Kaupunkipyörien ulkoasu on nyt julkistettu.

    VastaaPoista