keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Kun yksi risteys kansantalouden tuhosi

Vive la Gai ´ism, camaraderie!

Nyt ollaan taas asioiden ytimessä - ei Pariisin- vaan Vihreän Paratiisin ytimessä.

Vihreät ovat todenneet tutkimuksissaan, että Kaivokadun risteyksessä autot törmäilevät viattomiin ihmisiin siihen malliin, että näiden tuhotöiden aiheuttamat sairaspäivät vaikuttavat jo kansantalouteenkin.

Loppu linkin takaa löytyvästä julistuksesta sisältää perinteistä, erittäin väsynyttä "keskusta kuuluu ihmisille - ei autoille" -läppändeerusta.

Vihreä ei ymmärrä, että auto ei ole itsenäinen toimija vaan kone. Pitkälti nykyäänkin auto on vielä mekaaninen laite, kuten vaikka maailmaa tuhoava pyykinpesukonekin. Tehty palvelemaan ja auttamaan ihmistä asiassa X. Helpottamaan elämää.

Ihminen valitsee koneen avukseen. Niin tekee myös Vihreä ostaessaan uusinta i-Jotainpad -laitetta, joka ei tuhoa maailmaa, koska se on niin cool ollessaan triplahintainen ja toimivuudeltaan täysin sitä halvempien laitteiden kaltainen kone sekin.

Vihreä kuitenkin ymmärtää, että ostovoima (raha) on siellä autoissa. Ei se siellä punavihreässä yliopistokahvilassa ole. Eikä se siellä pyöräkaistalla hampputakissa paahtavan ekoterroristin taskussa ole. Eikä elättinä maahanpyrkivän koneinsinöörimamunkaan taskussa, mitä nyt toki jonkun verran itseasiassa on.

Mikään, ei siis mikään, reaalimaailman tylsä fakta jo nyt autioituvasti keskustasta saa häiritä edistyksellistä unelmaa Täysin Kuolleesta ja Luonnonmukaisesta Keskustasta.

Todellisuus ei ole kovin vihreä. Siksi todellisuutta on muutettava.

Jos helsinkiläiset jotain ansaitsevat niin vihreättömän kaupungin.

5 kommenttia:

  1. En ole ihan hirvittävästi jaksanut etsiä Vaasankadun kävelykatukokeilun raporttia. Ei sellaista taida edes olla. Muutenkin koko kokeilu on vaiettu mediassa täysin. Ei tainnut olla mikään hirvittävä sukséé.

    VastaaPoista
  2. Kävin tänään keskustassa ja ihmisiä oli siellä minne pääsee autolla - Stockan halli oli täynnä, Forumiin mahtui. Aleksilla oli aika hiljaista samoin kuin Roballa - kävelykaduilla. Jumbon seinät pullistelivat ostoksilla olevia samoin kuin motarin varren automarketissa.

    Vai merkittävä kuluerä kansantaloudelle! Kyllä ne ovat hulluja. Merkittävä kuluerä on vaikkapa kehitysapu, miljardin luokkaa. Työttömyys useita miljardeja. Vihreä energia satoja miljoonia.

    VastaaPoista
  3. Aika hiljaista oli Vaasankadulla. Itse muistelen kerran kävelleeni siitä, vaikka asun kohtalaisen lähellä.

    VastaaPoista
  4. Joo. Automarketit vetää jengin.
    Ite kävin just äsken puoliltapäivin käpylän Musta Pekassa (onko muuten rasistinen nimi?) ja joka ikinen paikka mihin auton sai oli täys. Piti ajaa muutama kiekko ja sit löytyi paikka kun joku peruutti omastaan pois. jengi vaikka kiertää ympyrää ja odottaa ennemmin kuin vie autonsa kauemmas - ja niinhän sen pitääkin olla. sitä varten se auto on hankittu että elämä helpottuu.
    Vihreän ymmärrys on erittäin rajoittunutta.

    VastaaPoista
  5. "Tutkimusten mukaan kävelykeskusta lisää yritysten liikevaihtoa 20-30 prosenttia."
    "Kävelykeskustat ovatkin piristysruiske pienyrityksille."

    Jaa...

    VastaaPoista