eikä busseille, linja-autoille, raitiovaunuille - ei kutsuplussille jotka muiden rahoilla matelevat.
Onpa ollut hienoa huomata, miten mukavaa autoilu on tänään Helsingissä ollut. Poissa ovat kävelyvauhtia matelevat, yhtätoista opiskelijaa kuljettavat kolossaaliset saastekasat, joita busseiksi kutsutaan. Poissa ovat olleet etanavauhtia helvetillistä meteliä pitäen etenevät raitiovaunut. Nuo kymmenien tonnien hirmut, joiden liikuttamiseen 100 metriä kerrallaan mennee melkoinen määrä "puhdasta sähköenergiaa". Voimme vain kiittää Gaiaa siitä, että sähkö tulee pistorasiasta. Kyydissä noissa megaluokan metallikasoissa hyvin harvoin on pariakymmentä ihmistä enemmän matkustajia.
Tilaa julkinen ja täysin kannattamaton sekä onnettoman hidas liikenne vie valtavasti. Hienoina ja nykyaikaina esimerkkeinä tästä muun muassa Teollisuuskatu ja Aleksis Kiven katu, Mannerheikintie Kolmen Sepon patsaalta pohjoiseen... onhan näitä. Paikoitellen yli puolet on varattu näille Puolueen kulkupeleille, etenkin 1800-luvun huipputekniselle ratkaisulle - raitiovaunulle.
Pitäkää vaan punaliput korkealla ja julkea liikenteenne seis jatkossakin, lakkolaiset ja muut mielenne osoittajat. Minä nautin autoilusta!
Itsekin olin pakotettu autoilemaan keskustaan tänään. Kaikesta varoittelusta huolimatta siellä mitään erityistä ruuhkaa ollut. Väljempää kuin normipäivänä. Lisää tällaista kelpaisi minullekin. Vielä kun pysäköinnistä saisi maksutonta...
VastaaPoistaKiitos kommentista. Pysäköinnin pitäisi kaikkialla julkisessa kaupunkitilassa olla maksutonta. etenkin Helsingissä sillä saataisiin tänne ripaus oikeata elämää, siis ydinkeskustaan. nythän se on ilta-aikaan käytännössä jo autioitunut, ainakin arkisin.
VastaaPoista